De Roze Koffie Inloop spreidt zich langzamerhand uit over de stad. Deze begon ooit in Het Schouw, een woon- en zorgcentrum in Amsterdam-Noord. Nu zijn er ook op andere locaties in de stad een Roze Koffie Inloop en wel in Ontmoetingscentrum De Keyzer op de Oostelijke Eilanden / Czaar Peterbuurt. Begin deze maand wordt een start gemaakt in Centrum van Ouderen Flesseman op de Nieuwmarkt 77.
Iedere locatie heeft zijn eigen invulling qua Koffie Inloop, het gemeenschappelijke is dat men elkaar ontmoet onder het genot van een kopje koffie of thee, het gesprek dat men met elkaar aangaat en dat er niet wordt gekeken naar leeftijd. Een aantal van onze bezoekers hopen in de toekomst 50 en ouder te worden.
De koffie-ochtenden zijn zo ingedeeld dat de COC-Seniorenmiddag, die elke woensdag in de even weken wordt gehouden, niet wordt gekruist. Noord houdt zijn ochtend op woensdag in de oneven weken, De Keyzer is op donderdagochtend in dezelfde week en onze nieuwste locatie Flesseman haalt op dinsdagochtend in de even weken de koffiekannen uit de kast.
Trouwens dat is niet het enige dat uit de kast wordt gehaald in Flesseman… deze locatie leent zich uitstekend om jong én oud talent een podium te geven. Tijdens deze koffieochtenden treden diverse artiesten op die belangeloos een mini-concert geven, niet alleen voor de bezoekers maar ook voor de bewoners van dit Centrum van Ouderen.
Gastheren op deze locatie zijn Thom Rijpstra en Robert Anthony, ook bekend als Gebroeders Grimm, de glitter- en glamourkoningen van Amsterdam. Voor de eerste Koffie Inloop op 7 februari hebben zij de volgende artiesten bereid gevonden om op te treden, Tilly Trekhaak op accordeon ontvangt de bezoekers, LHBT-activist Hans Verhoeven zingt, begeleid door Roel van Kerckhoven op piano, Mario Magic tovert bij jou aan tafel, dichterbij kan niet. En dan is er nog… Diva Hansje Ravesteijn die begeleid wordt door pianovirtuoos Angelique van Hest. Ook hier wordt tussen de optredens het gesprek niet geschuwd. Tot elkaar komen is het motto.


Afgelopen vrijdagmiddag hielden wij onze vuurdoop qua Poorters Maaltijd. Het gekozen thema was Oktoberfest en om in de stemming te komen was de tafel gedekt met de Beierse kleuren, blauw-wit.
gebruik gemaakt van het fonds. Maandag 3 oktober tijdens de opening van het nieuwe seizoen in ontmoetingscentrum De Keyzer in de Czaar Peterstraat konden wij nogmaals een donatie doen uit het fonds. En ‘last but not least’ ontvingen vandaag bewoners en bezoekers van Harald Veenstra’s ‘Allemaal Anders’ in woon- en zorgcentrum Het Schouw ook een warme tractatie bij hun drankje in de pauze.
Vanaf donderdag 13 oktober, tussen 10 en 12 uur bent u op de Czaar Peterstraat 12 van harte welkom voor de
Op vrijdagmiddag 14 oktober serveert De Roze Poort een ‘Poorters Maaltijd’ voor slechts € 7,50 per persoon. Het thema van de maaltijd is OKTOBERFEST. Thuiskoks bereiden de maaltijd in het voormalige restaurant op de Hugo de Grootkade 18-28 te Amsterdam. De inloop is om 17 uur, de maaltijd start om 17:30 uur. Drankjes zijn tegen een laag tarief verkrijgbaar.
Van tevoren dient men zich aan te melden via

Op vrijdag 30 september aanstaande zal de heer ERIC VAN DER BURG, wethouder Zorg en Welzijn officieel het particuliere initiatief ‘De Roze Poort‘ openen. Dit gebeurd op onze locatie Hugo de Grootkade 18-28 te Amsterdam.
Onze officiële opening is pas op 30 september aanstaande om 16 uur op de locatie Hugo de Groot en deze wordt verricht door…
Binnenkort start hier de website van